Hoe je via de Over Ons Pagina gaat verkopen

De over ons pagina. Het lijkt een pagina die er niet zo toe doet. Maar juist het tegenovergestelde is waar.

De over ons pagina is, na de homepage, de best bekeken pagina op een website. Iedereen wil weten wie er achter een bedrijf zitten. Toch besteden veel ondernemers er maar weinig tijd aan. Een standaardtekstje die je ook op LinkedIn hebt gezet. Of een tekst in de derde persoon vol saaie, feitelijke dingen. Met een stukje geschiedenis, missie en visie. Wees gerust, ik deed precies hetzelfde. Ik vertelde over mijn journalistieke carrière, dat ik tekstschrijver was geworden en hoe geweldig ik wel niet was. Heel spannend (maar niet heus).

Dergelijke pagina’s zijn vooral vanuit jezelf geschreven, maar die interesseren bezoekers niet zoveel. Ja, een geschiedenis over een bedrijf die enige raakvlakken heeft met jouw klanten, dat kan nog interessant zijn. Maar vaak is dat niet het geval. Wat je juist wilt, is een pagina die je bezoeker overtuigt om voor jouw dienst of product te kiezen.

Treinreizen

Je moet het vergelijken met het reizen in de trein: alle mensen in de trein zijn op weg naar een bestemming en allemaal hebben ze een ander startpunt. Het is aan jouw over ons pagina om de richting aan te geven.

Na de kop ‘over ons’ (of over NAAM of over BEDRIJFSNAAM, dat is al persoonlijker) schrijf je een titel waarin je een resultaat belooft. Dat is dermate prikkelend, dat mensen direct verder willen lezen. Vervolgens schotel je ze een intro voor waarin je een probleem, consequentie, oplossing en resultaat voorschotelt.

Daarna kun je korte testimonials laten zien, die het bovenstaande verhaal ondersteunen. Daarbij kun je ook denken aan logo’s van media waarin je bent verschenen. Of quotes van media over boeken die jij hebt geschreven.

Pas daarna is het tijd voor je persoonlijke verhaal. Dat moet dus niet je LinkedIn-biografie zijn, maar een mooi verhaal. Probeer daarin zo persoonlijk mogelijk te zijn. Hoe persoonlijker, des te beter. Met daarbij een foto of video van jezelf en/of je team. Dat wekt vertrouwen, dat mensen een gezicht zien bij de persoon (personen) achter het bedrijf.

Iedere webpagina moet een volgende stap bevatten. Een button waarop je kunt klikken om bijvoorbeeld je weggever te downloaden (uitbreiden van je mailinglijst). Biedt vooral ook iets aan, want je hebt de pagina ondertussen zo inspirerend gemaakt, dat de kans groot is dat bezoekers verder gaan klikken.

Wil je nog meer weten over de over ons pagina? Kijk dan ook eens op deze pagina, voor echt handige tips.

Leave a Comment

17 − veertien =