5 tips voor een succesvolle verkooppagina

Wanneer je via je website iets wilt verkopen, zijn je verkooppagina’s onmisbaar. Het zijn de pagina’s waarop bezoekers binnenkomen als ze op een advertentie klikken (landingspagina’s), of waarop ze doorklikken als ze eerst je homepage hebben bezocht. Op deze pagina moet je de bezoeker dusdanig overtuigen, dat hij of zij besluit om een aankoop bij jou te doen.  

Prikkelende kop

De grote vraag is: hoe doe je dat dan? Allereerst door een prikkelende kop boven je verhaal te zetten. Geen saaie kop zoals: Leer hoe je moet afvallen met Paleo. Dat spreekt niet echt aan toch? Beter is: Drie redenen waarom je gaat afvallen met het Paleo dieet.

Waarom is deze kop nou beter? Ten eerste: het resultaat wordt benoemd in plaats van het proces. Als je een coach bent, of een andere dienstverlener, dan ben je enorm trots op datgene wat je doet om tot een resultaat te komen. Dat wordt daarom ook vaak in de kop gezet. Alleen: jij als bezoeker hebt geen behoefte om iets over het proces te horen. Jij bent op zoek naar het resultaat. Wat levert het op als je aan deze training gaat deelnemen of dit product aanschaft

Tip: Gebruik onderstaand zinnetje voor een prikkelende kop

(XXaantal) manieren om (Resultaat) zonder (Bezwaar)

Probleem-gevolg-oplossing-bewijs

In je tekst claim je eerst welke voordelen jouw product of dienst heeft. Zoals je dat ook al in de kop doet. Vervolgens leg je het probleem van je potentiële klant bloot: wat los jij op? Vervolgens maak je het gevolg duidelijk. Wat zijn de consequenties als je dit probleem niet oplost? Daarna is er de oplossing: hoe kun jij dit probleem oplossen? Ten slotte geef je het bewijs dat dit ook daadwerkelijk werkt. Dat kun je laten zien door eerdere resultaten, cijfers of een demo.

Testimonials

Klanten die over je vertellen (testimonials) zijn zeer belangrijk. Daardoor kan de potentiële klant kijken of er een vergelijkbaar persoon als hij of zij is, die al bij jou gekocht heeft. Hoe persoonlijker de testimonial (noem naam en achternaam, woonplaats en beroep), des te beter.

Bezwaren wegnemen

Tot slot maak je nog duidelijk welke bezwaren jij kunt wegnemen voordat klanten ja tegen je zeggen. Stel mensen gerust met garanties en bewijs.

Bestelknop

Uiteraard zet jij ook nog een bestelknop op je verkooppagina, zodat er direct besteld kan worden. Als je een langere verkooppagina hebt, werkt het goed om de bestelknop (de call-to-action) ook al halverwege de tekst te plaatsen.

Leave a Comment

negentien − tien =